måndag 15 september 2008

jag är trött

Jag var helt slut igår efter min heldag med Nemo i lördags. 
Ändå skulle mamma pront dra ut mig på en halvdags 
promenad igår., fattar hon inte att jag är liten och inte orkar? 
Idag ligger jag och sover och är väldigt glad över att 
det inte blir några långa promenader, mitt ben är 
ju inte helt okey heller. 

Men igår då, vi åt lunch med Becka vid 15,
för att sedan lämna henne och gå ner till havet, 
mamma och jag gick längs stranden, 
skulle gå bort till brofästet tänkte vi 
men vi vände vid bron bakom kallbadet och gick 
bort mot ribban fältet istället, 
det var skit tråkiga hundar där, 
jag ville inte alls busa, och konstiga tanter var det. 

Efter ett tag gick vi bort till västra hamnen 
för att sedan hämta upp Becka på stationen. 
Tog en sväng förbi lilla torg så jag fick visa upp mig, 
hamnade i Kungsparken för att vid 19 till slut hamna, 
mamma och Becka blev hungriga, drog upp mig igen
när jag precis hade somnat, vi gick bort till stadsbiblioteket, 
ångrade oss och gick hem till Becka istället, 
jag gosade lite med kattungen Doris men somnade ganska snart. 
klockan 21 ville mamma hem och då äntligen 
fick jag vid 21.30 somna in i sängen....

Inga kommentarer: