tisdag 16 september 2008

Den roliga Måndagen

Igår runt 15.30 tiden gick jag och mamma en sväng runt tallriken, 
runt 16.30 var det dags att gå hem och vi gick vid Nemos väg,
han bor ju i huset mitt emot oss. 
Eftersom jag visste att mamma skulle iväg och bowla och 
jag skulle vara ensam hemma så tänkte jag lura mamma lite. 
Så när vi kom vid Nemos port så vägrade jag att gå, 
Jag ville leka med Nemo istället för att vara själv. 
Jag parkerade mig utanför Porten och total vägrade
att gå därifrån. Det var jätte kallt ute och jag frös men 
jag tänkte minsann vänta på Nemo, 
någongång skulle han vällan komma ut???  

När jag efter 8 minuter hade retat upp mamma jätte mycket och hon 
försökte släpa mig därifrån så kom Nemos mamma och pappa. 
Och dom sa att jag minsann kunde få leka med Nemo, 
Nemos föräldrar är snällare än min mamma! 
mamma fick gå på sin bowling och jag fick leka 
med Nemo och katterna och Johan i 1,5 timme :D 
Snacka om att jag var glad senare...
tror jag ska köra detta tricket i fortsättningen också. 
jag älskar när jag får min vilja igenom... 

Jag tror att jag kommer ha jätte roligt i helgen,
mamma ska ju vara borta till på måndag 
och jag ska få leka med Nemo och katterna i flera dagar :D 

1 kommentar:

Nemo sa...

Hahaha ja stönighet lönar sig tydligen=) Lycka till hos veterinären imorgon!!