onsdag 17 september 2008

Aj min höft

Idag har jag varit på sjukhuset.
Det var inte alls roligt. 
Men nu har jag fått mediciner 
och ska förhoppningsvis slippa ha ont. 

Veterinären har röntgat höfterna och knäna,
det efter att de drogade mig och dom har dragit 
jätte mycket i mitt ben, det gjorde så ont.
.
Efter 1,5 timme fick jag diagnosen.
jag har en höftledsinflammation i höftfästet.
och jag är väldigt slapp i höftfästet vilket gör 
att jag får jätte ont. Mitt höftskelett är jätte bra
men inte höftfästet på högersida, det är för slappt,
det är det som gör så ont och gör att jag går så konstigt. 
 
Nu måste jag gå på smärtstillande, troligen resten av mitt liv.
Nu ska jag bara vila och ta det lugnt i 2 veckor,
inga långa promenader, och varma kläder,
både inomhus och utomhus. mamma måste köpa en
pyjamas till mig, jag får inte bli kall på natten.
Efter dessa 2 veckor får jag heller inte gå milslånga promenader, 
hoppa agility som jag tycker är så skoj borde jag heller inte göra. 
Fast lite bus i ridhuset och på ribban ska jag nog klara av i alla fall,
det kommer jag inte kunna hålla mig borta i från. 
Fördelen nu är ju att mamma måste bära mig i väska
då är jag ju ute och går fast jag inte sliter upp höftfästet ännu mera. 
Denna "sjukdom" är dock väldigt vanlig på oss småhundar 
då vi får gå så mycket mindre ben och får gå mycket längre 
än vad våra föräldrar egentligen gör. En 7 km promenad
för mamma är faktiskt 3 mil för mig, och så långt ska jag inte gå. 

Men jag kommer orka igenom detta. 
Förhoppningsvis hjälper medicinerna. 
Jag är fortfarande så ung. 

Just det jag har ögoninflammation också. 
Så nu måste jag skicka ner mamma till Apoteket 
och köpa mycket mediciner till mig.  

Inga kommentarer: