fredag 12 september 2008

AjAjaj

Aj Aj din förbannade jävla grannschäfer, 
du borde inte få gå utan munkorg! 
Denna gången bet du mig ordentligt i nacken, 
vad gör du här näst? 
Och att de ens kan låta dig gå ut med så små barn 
när du är så farlig, när de inte har någon kontroll på dig.

Grannschäfern på 3dje våningen bet mig för 1 timme sen,
jag ligger fortfarande och darrar i sängen. 
Gnäller till lite emellan åt oxå för att få mammas 
uppmärksamhet, men jag blev så rädd,
nästa gången kommer han att döda mig! 

Jag vågar inte gå själv i trappuppgången längre, 
mamma får bära mig. Aldrig att jag låter den 
där schäfern skada mig en gång till. 
Mamma skrek åt ungen som höll i schäfern:
- nu ser du faan till att din pappa sätter munkorg på den där,
annars ser jag till att polisen gör det, Detta är andra gången 
nu som han attackerar Elvis i trapphuset och denna gången 
vart det inte roligt! 

Nu ska jag fortsätta ligga under täcket och skaka, 
Tur att snälla Becka kommer snart, då kan jag få 
lite mera uppmärksamhet och sen ska jag 
minsann skvallra för Nemo när jag träffar han i kväll 

1 kommentar:

Emma Olsson sa...

Ja, jag ska ställa ut i Sofiero i morgon ca typ 10,30, Så kul omNi kommit du o Emma. När det är utomhus utställningar så e hundar välkomna med in bara man har med sig deras vaccin kort med så...Hoppas ni kommer, be Emma höra av sig om ni kommer! Kram