onsdag 30 september 2009

Härliga hund


Så igår var vi först ute på morgon promenad i mörkret
innan mamma skulle till kyrkan och sen när
hon kom hem fick vi leka i parken i två timmar.
Sen var vi tvungna att gå in för jag skulle sova middag.
men kl 14 så gick vi ner till våra sömerska Tina för brochornas
overaller var klara och mamma sa att jag måste ha någon jacka
och sedan ska jag också få en overall uppsydd.
Iaf Tina har butiken härliga hund och där hittade jag
en jätte fin jacka som ni kan se på bilden.
Jag blev så glad när jag fick den.
Tänk nu har jag min första egna jacka och jag slipper
använda Hjalmars gamla polotröjor som
är alldeles förstora för mig.

När vi kom hem från Tina och Härliga hund butiken
så hade klockan redan hunnit bli fem och då hade "pappa"
kommit hem från jobbet så vi blev ju jätte glada naturligtvis.
han fick rädda mig från Selma lageröf några gånger,
jag tycker inte riktigt om när hon sitter i vägen för mig,
jag tror lixom att hon bara ska hoppa på mig..
men Elvis o hjalmar går ju förbi henne och bryr sig lixom inte
men jag är jätte rädd för henne, fast helt ärligt det är lite ploy oxå..
för när jag sitter i mammas knä så pratar jag med Selma...

Nåja det är dags för mig att avsluta för denna gång,
men jag måste bara säga att jag fick gå lös lite granna igår,
dock måste jag ha det där kopplet bakom mig för
mamma tror att jag ska rymma annars, haha inte en chans
jag rymmer bara om Hjalmar rymmer för han är min hero!

på återseende! tass tass/ Edit Piaff

Inga kommentarer: