torsdag 17 september 2009

länge sedan sist

oj vad tiden går.
Vad har hänt sedan sist?
Selma lagerlöf har vuxit och blivit en stor tuff brud,
slagsmål med oss är ett av hennes dagliga nöjen,
men så tuff som hon vill säga att hon är
är hon faktiskt inte, för är inte vi ute
så vågar hon knappt gå ut,
hon måste ha oss med sig,
vi är hennes beskyddare.
Som när grannkatten kommer på besök
så måste Elvis gå emellan och rädda selma
först då slutar hon skrika.

och jag, hjalmar branting, blir faktiskt tryggare
och tryggare för varje dag. Men för ett tag
sedan fick jag ett återfall när mamma blev riktigt arg,
jag får visserligen skylla mig själv som testar mina
gränser men så arg behöver hon inte bli?
Jag är ju bara en liten chihuahua.

Vad har vi annars gjort? mamma har
haft semester i 3 veckor precis så
vi har varit med henne mest hela dagarna
fast vissa dagar har hon lämnat oss i fred
en stund iaf som tur är, lite egentid kan vi vällan få?

ja vi var ute och cyklade för ett tag sedan oxå,
hjalmar branting har så små ben så han fick
sitta i cykelkorgen men jag, elvis, ville visa mig stor
och sprang hela milen och var så duktig,
jag var inte ens speciellt trött när vi kom hem
så jag passade på att busa lite oxå innan jag
slocknade.

vi ska bli bättre på att uppdatera oss

Tass tass // elvis, hjalmar branting och selma lagerlöf

Inga kommentarer: