söndag 27 september 2009

Mitt namn är Edit Piaf



hejsan
Jag tänkte att jag skulle presentera mig.
Jag är en liten primadonna som föddes den 23 mars 2009,
mina föräldrar är från Spanien men jag föddes här i Sverige.
den största delen av min barndom har jag bott på en kennel
i vollsjö hos Helene och hennes familj och alla andra djuren där.
Men så idag så kom Elvis Presly och Hjalmar Branting
med deras föräldrar på besök och det bestämdes att dem skulle
ta med mig hem till dem och nu är jag alltså stadshund.
Helene och hennes familj har kallat mig Ängla för att jag är en liten Ängel
men på pappret heter jag Rosali och kallas numera för Edit Piaff.
varför får ni svar på här
Jag är alltså en korthårig chihauhua flicka som är ganska fin i kanten av mig,
det här med att gå i koppel är kanske inte riktigt är min grej och
varför ska jag sitta på golvet när jag kan sitta i soffan?
Eller varför ens skita ner sina tassar på en skitig asfalt när jag kan bäras?
Näh lite fin i kanten får man allt vara!
Jag är liten och Pettit och jag är en riktig primadonna.
jag är även en bestämd liten dam som vill att allt ska ske på mina
vilkor, en typisk vädur precis som mina broschor och min nya mamma fick jag höra.
nej nu ska jag sussa vidare i sängen tänkte jag
tass tass // edit piaf

Inga kommentarer: