onsdag 1 oktober 2008

Presentation av Hjalmar Branting

Hejsan

Jag heter Hjalmar Branting, jag är 2,5 år gammal och kom hem till Elvis i går.
Jag är en jätte blyg, rädd och reserverad liten chihuahua kille, men ändå ganska nyfiken av mig.
bara jag känner trygghet så kan jag också busa.

Jag är inte van att gå i koppel, tycker faktiskt att det är lite otäckt att ha något runt halsen och att någon ska dra i mig, jag vill helst gå lös där jag bara kan lulla runt i min egen takt och komma undan när tex Elvis springer mot mig och vill busa.

och Asfalt? vems idé var det att uppfinna asfalterade vägar? Det är verkligen jätte äckligt att gå på asfalt, näh då får mamma bära mig..hon ska inte komma och tro att jag ska gå på gator där det kör bilar...fast hon har sagt nu att jag måste vänja mig för hon kan inte bära mig hela tiden, suck måste jag verkligen det?

Mera då? jag kom som sagt hem till den här familjen igår, och det verkar bra hittills.
jag har fått mat 3 gånger och massa godis och vatten står framme. sen får jag sova i mammas knä så mycket jag vill, och i soffan, bara jag inte ligger förnära Elvis, då blir han arg. Men åh andra sidan var det han som kom och lade sig bredvid mig för en stund sedan. Vet inte riktigt vad han tycker om mig, när vi är ute så skyddar han mig, men hemma får jag inte vara där han är, men 5 minuter senar kan han komma och vilja busa, konstig prick det där..det är lixom inte undra på att jag blir rädd när han ena stunden morrar åt mig och andra stunden kommer studsande mot mig. Nåja jag kommer lära mig, han är ju kines och deras språk är ju lite speciellt, det tar tid att lära sig det har jag hört...

Nåja detta var en liten presentation av mig i alla fall, bilder på mig lade Elvis upp igår och det kommer mera. Ni ska få följa mina äventyr lika mycket som ni ska följa få följa Elvis.

ha det så gutt så länge

// Hjalmar Branting

Inga kommentarer: