tisdag 21 oktober 2008

Operation

Mammas internet fungera inte,
hon köpte ett mobil,
och nu fungerar inte våran dator
så just nu har vi internet hemma men ingen dator,
därför blir det inte så mycket bloggande,
vi ber så klart om ursäkt för detta.

vad är nytt? vi lär oss danska för fullt
då vi är de enda svenskarna i stallet
och på gården så nu kan vi snacka lite dansk
med våran danska hundkompis Simpe som
också bor på gården.

Imorgon ska Hjalmar till doktorn,
han ska dra ut massa tänder
och skrapa tandsten och få medicin mot sin
tandinfektion som han fått hos sin tidigare ägare.
våran mamma är så klart jätte orolig,
herre gud jag elvis vet ju hur hon var när
jag låg inne, hon bara grinade hon.

Annars trivs vi bra på landet,
jag elvis tycker det är lite tråkigt
med så få människor att moscha på
men åh andra sidan får jag
leka i stallet hela dagarna,
busa i halmen och sånt..
sen kastar mamma morötter till oss
som vi gnager på i stallgången.
Hjalmar har blivit så modig
och tar verkligen för sig och ser
till att han får det han vill.
Som här om dagen när
mamma och vibecke longerade
en häst i ridhuset, så var vi instängda
i en box, hjalmar tog sig ur boxen
och sprang raka vägen in i ridhuset
för han ville vara hos mamma,
där fick jag sitta själv i boxen,
verkligen jätte snällt.

sen har vi tränat en hel del lydnad
på sistone, Hjalmar gör stora framsteg
men vill inte stanna kvar hos mig när
mamma går iväg så det är
lång väg kvar för honom,
fast han kan i alla fall springa lös med
mig nu både på gården och ute på våra
promenader.

idag är vi hos Sara och slåss
om uppmärksamheten med Leonora igen.

Tjahoo

// elvis

Inga kommentarer: