onsdag 8 oktober 2008

Nya hemmet




Oj vad dåliga vi varit på att uppdatera. 

I lördags kom Hjalmar Branting till huset för första gången, 
redan då blev jag kaxig, började vakta direkt,
och dom där förbaskade hästarna? Dom har fått sina utskällningar, 
det efter att Elvis fick en riktig stöt från hagstängslet i Måndags....

I måndags eftermiddag var det så fint väder så mamma 
bestämde sig för att ta med oss på en långtur, 
och nog blev det lång alltid, vi gick ända in till Vellinge, 
det var nästan 9,5 km, mamma insåg att så långt borde 
vi inte ha gått, jag, Hjalmar Branting,  blev buren en hel del, 
men nog var det nyttigt för mig, det var bilar och lastbilar 
och motorcyklar som kom ganska ofta och jag fick lära mig 
att bara mamma och Elvis är med så är jag trygg. 
När vi väl kom in till Vellinge fick vi lite hundgodis och sedan åkte
vi bussen tillbaka, från busshållsplatsen till gården 
är det nämligen bara 2 km. 

I Går hängde vi en stund i stallet, vi fick sitta inlåsta 
in en box medans mamma grejade, sen håller hon på 
och bygger en hundhage till oss så vi kan vara ute mera. 
Hon säger att hon inte litar på att vi inte springer 
bort om hon gå inomhus och stänger dörren när vi är ute, 
kan förstå henne för jag, Elvis, brukar ju jaga katterna, 
och jag, Hjalmar, springer iväg så fort jag blir rädd. 

Det har varit jätte fint väder hela veckan 
så vi har varit ute ganska mycket i solen
och just nu är vi i stallet. Hjalmar ska vänja sig med katten. 

Här ovan är lite kort från helgen och veckan


2 kommentarer:

Emma Olsson sa...

Så söta dem är i hopa, men nu saknas det en lite chi flicka....är ni sugna på en tuff chitik??Tjata på eran matte så... ;)

ika sa...

åh en liten tjej vill vi ha :D vi vet att mamma tycker det är tråkigt att vara ensamtjej, visserligen mera rosa till henne men åh tänk att få pussa en tjej varje dag :D

//elvis och hjalmar