måndag 9 november 2009

Malmö valputställning

Oj igår drog mamma iväg mig på valputställningen
och gu va nervös jag var.
först skulle jag ju bada i lördags också så jag var extra
fin i pälsen sa mamma och det var ju lite otäckt.

iaf sedan kom vi in till Malmö igår och va stort det var
och massa massa hundar och människor.
hundarna var jätte intressanta och jag fick träffa
min kullsyster Mini-Belle igen,
det var väldigt många månader sedan jag såg henne sist.
Det var jätte skoj att träffa Mini-Bell och hon ser ju ut nästan som jag,
bilder kommer under morgondagen så får vi se om ni kan
se likheter mellan oss.

Iaf det var så himla skoj att gå där i ringen och visa upp sig,
jag hade jätte skoj verkligen. men sen skulle jag helt plötsligt
upp på ett bord och domaren skulle kolla mig i munnen.
Det var väldigt otäckt, jag ville inte alls vara med om det,
men sen tog domaren upp mig i min famn och då ville jag inte gå
därifrån, hon var ju faktiskt jätte snäll.

kritiken jag fick igår var:


kritiken idag lyder:

mycket god typ och storlek. 7 månader. ganska bra rund skalle, något små ögon. väl markerad underkäke. raka fina framben, korrekta vinklar i överarm och skuldra. utmärkt bröstkorg. lite underställd och knappt vinklad bak. svansen kunde vara rakare och plattare. utmärkta rörelser fram.

Sedan sa faktiskt domaren att bara jag vänjer mig vid att andra människor får titta mig i munnen så kommer jag bli en riktig stjärna som tar storslam i ringen, det ni!

iaf innan vi åkte hem från utställningen så köpte mamma 2 nya tröjor till mig och 2 jackor och ett koppel och sedan en säng till oss alla 4. Elvis och Hjalmar branting blev jätte glada för sängen och även Selma lagerlöf så igår kväll så låg vi alla och sov i den, det var trångt och mysigt.

Inga kommentarer: