torsdag 19 november 2009

höglöp

Nu är det så här att jag, Edith piaff, höglöper
och jag och Hjalmar Branting är nu kära i varandra,
men vi får inte para oss säger mamma som
håller oss i separata delar av huset när hon inte är hemma,
vi står naturligtvis och skriker när vi inte får vara med varandra,
och när vi får vara i samma rum så försöker vi
naturligvis att paras, men mamma blir arg och säger
att jag måste vänta 1 år för det är åldersgräns på sånt där!
och sen får jag inte ha s*x med Hjalmar för han
har ingen fin stamtavla, hur elakt är inte det?
Så jag går till Elvis för han är ju en fin hund,
det säger mamma till honom varje dag iaf
när hon inte tror att vi hör...
men Elvis är inte ett dugg intresserad och
får inte ens komma i närheten av mig för Hjalmar Branting
som säger att jag är hans tjej.... Elvis säger att han vill
iaf inte göra något med mig för han säger att
jag inte är hans typ, hallå jag är ju världens snyggaste brud!

Min frustration över att inte få ni vet vad är ganska stor
men samtidigt så är det otäckt när Hjalmar och jag smitit iväg
och han lyckats få av mig trosorna så gör det så ont
och när jag skriker så kommer mamma och pappa rusande
och fly förbannade på Hjalmar, inatt sa hon att det gått
alldeles för långt så vi får inte ens sova i samma rum längre,
jag hoppas det är Hjalmar som inte får sova i sängen inatt
för jag vill sova under täcket som jag brukar göra.

Min nästa utställning är i Hässleholm den 6 december förresten,
den ska jag vinna!

Tass tass/ Edih Piaff

1 kommentar:

Anonym sa...

skulle bara va snäll och berätta att Tiken ska ha fyllt 2 år innan man får para den:)