onsdag 4 november 2009

Det blöder

Alltså det blöder i min gump (rumpa)
och mamma sa att det är för att jag har blivit vuxen nu,
jag löper visst sa hon. Men vadå löper?
Jag tycker att det är ganska otäckt när det blöder
så jag ligger mest nedgrävd i täcket och tycker synd om mig,
fast busa med Selma lagerlöf kan jag göra fast jag blöder.
Och nu när jag blöder så ska Hjalmar branting nosa på mig
och slicka på mig hela tiden, det är äckligt!
Och idag när mamma är på jobbet så får jag
inte vara i samma rum som Elvis och Hjalmar för
då kan det hända en olycka sa hon.
Så jag och Selma har halva huset och grabbarna har halva huset,
jag förstår ingenting, kanske för att jag bara är 7 månader?

i Måndags drog mamma med mig ut i regnet
bort till köpsentrat som var hemskt.
Jag var helt själv med mamma och det var
en man där som ville att jag skulle sitta i en korg och se glad ut,
medan det stod folk och tittade på, och rätt vare va så
blixtrade det till. Hallå varför måste jag sitta still framför
en kamera i en korg när det är massa hundar och folk
jag kan hälsa på? Nej nej det där ville jag inte alls vara med på.

ja och sen ska jag visst på någon hundutställning på söndag,
selma får inte följa med för hon är en katt och jag
förstår inte alls hur jag ska klara mig utan henne en hel dag,
En hel förbaskad lång dag, nej nej jag vill inte detta!
och när mamma övar på att gå i finkoppel med mig så stretar jag emot
så mycket jag kan så man nästan ser hur arg hon blir.
varför alla dessa äventyr?

ska bädda ner mig i soffan igen

Tass tass// Edith Piaff

Inga kommentarer: