måndag 19 oktober 2009

Malmö valp den 8 november

Så har jag undrat i ett par veckor varför
mamma och pappa och okända människor ska titta
på mig i munnen, jag tycker faktiskt att det är
äckligt med främmande fingrar i munnen!
och jag kan inte rå för att jag inte är så duktig
som elvis som smilar på kommando,
jag är faktiskt bara en liten flicka.
sen har mamma och en vänninna till mamma
ställt mig på ett bord och hållt upp svansen och greja,
sånt som jag tycker verkar mycket märkligt.
hursom så fick jag svaret i lördags.
Mamma har anmält mig till en hundutställning,
en grej som bara fina valpar får gå på,
så mina broschor får inte följa med
och inte heller min Selma för hon är ju en katt,
men hur ska jag klara mig utan selma en hel dag?

Det blir ju konstig träning i att vara själv oxå
nu när mamma inte kan gå och ja allt är konstigt
helt enkelt nuförtiden....

Men vadå om jag fattat mamma rätt så
ska jag alltså vara helt själv med mamma och
amanda på en utställning en hel dag
och träffa andra hundar?
Andra hundar är ju livsfarliga och andra människor oxå
jag är faktiskt rädd redan nu.

nej nu har jag inte tid med er längre
jag måste gå och hoppa på selma!

tass tass // edith piaff

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ha,ha,ha...underbart inlägg...fniss...Jag håller med hälsningar Freija (cocker spaniel som oxå var med idag på Malmö valp)
:)

ika sa...

haha va härligt. Hur gick det för er på malmö valp?

ika sa...

haha va härligt. Hur gick det för er på malmö valp?