fredag 2 oktober 2009

30 september 2008

I onsdags var det 1 år sedan mamma och Elvis kom och hämtade mig
och detta året har varit ett riktigt händelserikt år.
Jag har dels blivit 1 år äldre och jag har gått från att vara
landet hund till småstadshund som har varit ute och rest en hel del.
Jag har fått träffa allt från hästar, katter, kaniner till andra hundar.
Jag har åkt tåg över nästan hela Sverige flera gånger,
varit inne i storstaden, skaffat flickvänner, lekt vid havet,
fått syskon och en pappa, varit på marknader,
skaffat kompisar, varit på auktioner med mera med mera .

Som de flesta av er vet så har jag ett riktigt hårt liv bakom mig
som jag verkligen försöker komma över men det går inte alltid så lätt,
vissa saker har satt sina spår och jag kan inte hjälpa det att jag får
tillbaka mina tramatiska upplevelser ibland.
men jag tycker det går bra trots allt, mamma säger att hon är
imponerad över min utveckling och när vi var hos
doktorn i måndags så fick jag så mycket beröm igen
dels över att hon tycker att jag blivit så social och även
för att jag äntligen börjat gå upp i vikt.
i måndags skrev doktorn att jag är " smal och smäcker"
och inte " väldigt tunn och underviktig"

iaf jag trivs väldigt bra med livet jag har just nu
och jag trivs riktigt bra i vår familj.

tass tass /hjalmar branting

Inga kommentarer: