måndag 20 april 2009

hundtävling och sjukdom

i lördags var vi med mamma på loppis,
vi var riktigt duktiga vakthundar och
vi bara älskar Peter och Nettan på loppiset,
dom är alltid så snälla mot oss.

i lördagseftermiddag var det hundtävling.
man skulle showa och publiken skulle utse vinnaren.
En perfekt tävling för Elvis tänkte mamma
men Elvis var inte alls på humör i andra rundan
och när vi kom hem på kvällen märkte mamma att
Elvis var sjuk.

Jag, hjalmar branting överraskade däremot och stod för showen,
jag tog lixom över Elvis roll idag kan man säga
och jag låg 2a fram till hund nummer 16 men slutade dessvärre 5a,
väldigt besviken blev jag för jag tycker jag var minst lika bra som
Papillonkompisen och den där yorken som vann gjorde ju inte ens några konster!
Jag stod iaf på bakbenen och vinkade, gick baklänges och dansade!

I går låg Elvis sjuk hela dagen men jag fick med honom ut lite på baksidan iaf,
dessvärre kräktes han och hans feber gick upp på kvällen, stackars storebror..
Elvis blir så kinkig när han är sjuk också så mamma var riktigt irriterad på honom inatt,
hallå han är lixom 4 år kan han inte sova själv ändå? nej han måste sova på mamma,
jag förstår henne. jag hoppas iaf att Elvis blir frisk snart, jag försöker muntra upp honom iaf
genom att kramas med honom och jaga honom när vi är ute.

tass tass / hjalmar

Inga kommentarer: