tisdag 3 februari 2009

Ny stad, nya äventyr och nytt dagis

Så nu har vi flyttat till en stad som heter Trelleborg.
Lägenheten vi bor i är JÄTTE stor och vi behöver inte trängas.
Vi stortrivdes från första stund vi kom innan för dörrarna.
Den är så stor att vi inte behöver trängas
och om ni såg vårt eget stora rum skulle ni hämpna av
avundsjuka.
I vårt stora rum har vi en Tv, en av våra sängar.
vårt hus och våra leksaker.
mamma har oxå sagt att vi ska få vår alldeles egna soffa där inne.
Och på väggarna ska det vara fullt av tavlor på oss.

I söndags blev vi inskolade på vårt nya dagis.
jag, Elvis, stortrivdes på engång och
lekte jätte mycket med Gismo som var där då,
jag var helt slut när jag kom hem 2 timmar senare.
Hjalmar var som vanligt väldigt blyg
men försökte göra ett gott intryck och tog snällt emot
korv från dagismamman maria och dagispappan johan.
Dagispappan ser väldigt respektingivande ut
men faktiskt den snällaste killen vi träffat på länge,
det var inte direkt igår vi fick korv och annat
snask från en kille.

Annars tycker vi att Trelleborgsborna verkar snälla,
det var 2 konstiga papillions som kaxade sig mot oss
men alla andra vi har träffat har vi busat med.
Men det roligaste var i lördags när vi träffade
en, typ amstaff som var jätte rädd för Hjalmar.
Jag skrattade så jag visste inte vad jag skulle ta vägen.
Ni skulle sett hur denna amstaffen ställde sig och skakade
när hon såg Hjalmar. Mig vågade hon hälsa
på efter en stund men inte Hjalmar, haha
och det har visat sig att denna Tiken bor granne med oss,
till min stora förtjusning men till tikens skräck, haha.

Och till Hjalmars stora skräck, men oxå det min förtjusning
så finns det massa fåglar i parken där vi bor.
Det är både stora och små fåglar.
De största heter visst något med fasanfåglar
och de minsta som kacklar kallas för höns eller kycklingar.
Dessa vill jag så gärna jaga medans hjalmar tror att fåglarna ska jaga honom.

vi uppdaterar snart igen och hoppas
att ni snart vill komma och hälsa på oss
i vårt stora palats

// Elvis

ps Hjalmar hälsar oxå

Inga kommentarer: