onsdag 4 februari 2009

Första dagen på dagis

jaha då har vi varit första dagen på dagis.
eller i skrivande stund är vi på vår andra dag på dagis.
men vi har bett mamma skriva ner våra tankar efter gårdagen.

Gårdagen började med att vi fick vara i samma rum som de flesta andra småhundar medans adam och amstaffen fick vara i köket.
Och för att Hjalmar sedan skulle finna tryggheten hos dagismamma och dagispappa så skulle han få vara själv med dom, men det ville jag inte. Då tog dom in mig elvis i samma rum, men Hjalmar ville fortfarande ut i köket, konstigt vi är ju bröder lixom och jag, elvis, kände mig väldigt dissad.
Hursom hellst då testade dom att öppna och Hjalmar springer raka vägen till Amstaffen, som vi inte kommer ihåg vad han heter. Så hela dagen igår skulle Hjalmar gosa med denna Amstaffvalp som är 40 gånger större än honom och jag Elvis fick nöja mig med de andra hundarna.

När mamma kom och hämtade oss var vi så trötta
och vi somnade på engång när vi kom hem klockan 7.
När klockan var kvart i sex låg Elvis fortfarande under
täcket och gosade och jag Hjalmar var redo för att springa
iväg. Jag sprang så fort jag kunde till dagiset idag,
mamma sa att hon inte sett mig springa så
snabbt någongång, förutom de gånger
jag försöker springa ifrån otäcka saker.

Inga kommentarer: