torsdag 7 maj 2009

nytt namn på bloggen

Efter ett halvårs tjat på mamma så
har hon äntligen hjälpt oss att ändra bloggadressen,
så nu heter vi elvisohjalmarbranting :D

Det här regnvädret är inget vi tycker om,
Elvis hatar regn och vill inte alls vara ute
och sur blir han på mig för att jag ändå
vill vara ute, så medans han och mamma
står och fryser nosar jag duktigt på mina fläckar
och jag tar långtid på mig, vi pratar inga halvtimmes
promenader här inte, varför måste jag få vara
ute kortare bara för att det regnar?
det finns ju så mycket att lukta på iaf
och mamma och elvis kan vällan ta tjockare kläder på sig,
om dom nu fryser så mycket menar jag.
Nej inga sådana dära fasoner tack,
men fick jag välja skulle jag vara ute 24 timmar om dygnet,
men det får jag ju naturligtvis inte,
livet är bra hårt ibland.

Elvis och jag håller fortfarande på
och gör upp om vem som bestämmer hemma,
men vi gör inget annat än att morrar på varandra,
fast vi är ju kompisar också, när elvis får bestämma.
han vill inte riktigt leka med mig, jag tycker det är
skit tradigt rent ut sagt, jag vill ha en lekkompis jämt.

men nu ska jag göra som elvis vill, sova vidare lite till.

tass tass / hjalmar

Inga kommentarer: